onsdag 16 april 2014

Lek*1000

Mycket lek har det blivit dessa dagar. Igår körde vi en tur till mamma/mormor. Mormor spelade bl.a. upp en ny teater för en mycket fokuserad gosse.
Efter lunchvilan sa jag glatt -Kom Leo, vi går ut och leker i trädgården! Gissa min förvåning när Leo helt kallt svarar -Nej tack, annan da! Leo titta Bamse flyger mattan OKEY?!
Den tydliga önskan kunde jag helt enkelt inte motstå just då.

Dagen bjöd på strålande sol och vi hade lekträff i Hembygdsparken med pojkarna P, deras mamma Jossan och goa tösen Iza. Leo far gärna från ställe till ställe så jag var mycket glad över att kunna slappna av när Måns naturligt och självklart tittar till, klättrar och gungar med en överlycklig Leo. Dessa båda är så fina ihop.


Jag brukar skojja lite med M och fråga var hans minsta "lillebror" är. -Han är där! eller -Vi klättrar!, kan man då få höra :)
När vi skulle hem vrålade, sparkade och grät Leo hela vägen ut ur stan. -Mååååns, Måns!!! En halv minut senare sov han:


Hela eftermiddagen lekte vi utomhus här hemma:


Det kom ett påskkort i lådan adresserat "Gossen Leo Crona" från farmor och "farfar" Kjell. Stolt som en tupp läser Leo texten om och om igen "Leo....puss" Gullet!


Då var äntligen barn nr 2, fött i Sydafrika hemma med sin nya familj. Bara 2 än så länge 2014! Jag känner starkt med alla som väntar och hoppas att det lossnar i rappet nu. 





Inga kommentarer: